Wydawnictwo UEP
- siatka
- lista
Główną przesłanką dla przygotowania monografii i było dążenie do pokazania, jakie znaczenie dla efektów uzyskiwanych dzięki relacji między dostawcą i nabywcą instytucjonalnym ma proces adaptacji zachodzący w ramach tej relacji. Uzasadnieniem podjęcia pracy nad istotą, uwarunkowaniami i efektami adaptacji w relacjach business-to-business jest przede wszystkim niedostatek wiedzy w tym obszarze. Adaptacja jako proces relacji została rozpoznana już w trakcie badań ... |
Niniejsza publikacja została przewidziana jako pomoc dydaktyczna w przedmiotach realizowanych w ramach studiów pierwszego, drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych i socjologicznych związanych z tematyką zarządzania, marketingu oraz socjologii. Książka ta jest przeznaczona również do przeprowadzania zajęć praktycznych dla: -kadry kierowniczej w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, -pracowników działów marketingu i sprzedaży ... |
Paradoksy Strefy Euro
7,50 zł
Książka Jacąuesa Bourrineta i Philippe‘a Vignerona Paradoksy strefy euro ma na celu przedstawienie poglądów kwestionujących różne elementy konstrukcji istniejącej od ponad dziesięciu lat strefy euro i służy wskazaniu racjonalnych rozwiązań sprzyjających dalszej integracji europejskiej. Zasadniczym punktem odniesienia dla jej treści są dokumenty Europejskiego Banku Centralnego i Komisji Europejskiej przygotowane z okazji dziesiątej rocznicy istnienia unii gospodarczej ... |
Spis treści Wstęp Rozdział 1. Efektywność we współczesnej myśli ekonomicznej 1.1. Interpretacje efektywności w naukach ekonomicznych 1.2. Koncepcje efektywności w naukach ekonomicznych 1.2.1. Efektywność w paradygmacie teorii neoklasycznej 1.2.2. Efektywność w nurcie nowej teorii instytucjonalnej 1.2.3. Efektywność w teorii kapitału społecznego 1.2.4. Efektywność w teorii grup interesu 1.2.5. Efektywność dynamiczna w teoriach wzrostu gospodarczego 1. ... |
1.Perspektywy rozwoju rynku produktów ekologicznych 1.1.Postrzeganie produktów ekologicznych przez konsumentów 1.2.Praktyki i inicjatywy kształtujące rynek produktów ekologicznych 1.3.Stan obecny oraz potencjał rozwoju rynku produktów ekologicznych 1.4.Istota i definiowanie rynku produktów ekologicznych 2.Rola i znaczenie informacji środowiskowej w komunikacji marketingowej 2.1.Istota i pojęcie komunikacji marketingowej 2.2.Reklama jako źródło informacji środowiskowej ... |
Upływający czas skłania do refleksji nad osiągniętymi dokonaniami i przebiegiem historii. W dziejach Uczelni jest to zawsze nierozerwalnie związane z jej pracownikami, którzy zarówno pracą naukowo-badawczą, jak i dydaktyczno-wychowawczą, kształtowali kolejne roczniki jej absolwentów. Jednocześnie nasza Alma Mater rozwój oraz obecny charakter zawdzięcza Swoim Profesorom, którzy oddaniem, pracą i pasją tworzyli jej wizerunek, z którego jesteśmy ... |
Upływający czas skłania do refleksji nad osiągniętymi dokonaniami i przebiegiem historii. W dziejach Uczelni jest to zawsze nierozerwalnie związane z jej pracownikami, którzy zarówno pracą naukowo-badawczą, jak i dydaktyczno-wychowawczą, kształtowali kolejne roczniki jej absolwentów. Jednocześnie nasza Alma Mater rozwój oraz obecny charakter zawdzięcza Swoim Profesorom, którzy oddaniem, pracą i pasją tworzyli jej wizerunek, z którego jesteśmy ... |
Instytucje, rozumiane jako reguły gry istniejące w otoczeniu, są jednym z czynników wpływających na sposób gospodarowania przedsiębiorstw. Ignorowane przez stulecia przez ekonomistów głównego nurtu obecnie stają się przedmiotem coraz liczniejszych badań. To w nich właśnie upatruje się między innymi przewagi jednych gospodarek nad innymi czy skutecznych strategii podmiotów gospodarczych. W niniejszej książce przedstawiono kompleksowe badania nad ... |
Głównym celem monografii jest ukazanie mechanizmów kształtujących związki pomiędzy dochodami a aktywami w gospodarstwach rolnych w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej z uwzględnieniem kontekstu rozwoju zrównoważonego. Przeprowadzone badania pozwoliły pozytywnie zweryfikować hipotezę, że wraz z rozwojem gospodarstw rolnych i rosnącym znaczeniem funkcji środowiskowych i społecznych w rolnictwie związki pomiędzy dochodami i aktywami ulegają osłabieniu. ... |
Patriotyzm konsumencki Polaków
31,50 zł
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki ... |